Luis Diaz Matajira

Facultad de Administración

Email: luidiaz@uniandes.edu.co

Extensión 3961

Ubicación SD-930

 

Academic Background

  • Ph.D in Management Candidate
    Doctoral degree

       Tulane University. New Orleans, USA. (2009-to date)

  • M.Sc in Management
    Master degree

       Tulane University. New Orleans, USA. 2011

  • M.Sc in Development Studies
    Master degree

       The London School of Economics and Political Science (Merit Degree). London, UK. (2004)

  • Specialization in Social Projects Appraisal

       Universidad de los Andes Bogotá, Colombia. 1998

  • B.Sc. in Economics

          Bachelor degree

          Universidad Nacional de Colombia, Bogota, Colombia. 1997

 Area

  • Management

down Curriculum Vitae  

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 Course 

            Course Code

Fundam.admon y gerencia (admi)

ADMI 1101

 

 Research 

                      Area

Social and economic development

RESEARCH AREAS

Public management and education

RESEARCH AREAS

Social Responsibility

RESEARCH AREAS

Strategic management in Family Firms

RESEARCH AREAS

Creación de valor en las empresas familiares colombianas. Líderes sociales y empresariales

Orozco L, Diaz L, Gonzalez G. (2018) Creación de valor en las empresas familiares colombianas. Líderes sociales y empresariales. Ediciones Uniandes Facultad De Administracion. (ISBN 978-958-774-762-1) Colombia.

2018


Familias Emprendedoras, empresas que perduran

Diaz L. (2017) Familias Emprendedoras, empresas que perduran. MISIÓNPYME (ISSN 1794-7456) 95 (-), pp. 10-12.

2017


Análisis del statu quo de las prácticas de las unidades de personal en el sector público colombiano

Diaz L, Rozo P, Arce J. (2015) Análisis del statu quo de las prácticas de las unidades de personal en el sector público colombiano. Gestión estratégica del talento humano en el sector público: estado del arte, diagnóstico y recomendaciones para el caso colombiano (ISBN 978-958-774-159-9) pp. 169-194. Ediciones Uniandes

2015


Empresas familiares: Gobierno de la empresa y de la familia

Diaz L. (2015) Empresas familiares: Gobierno de la empresa y de la familia. Pyme de avanzada: motor del desarrollo en América Latina (ISBN 978-958-774-080-6) pp. 35-50. Ediciones Uniandes

2015


The next generation: pathways for preparing and involving new owners in Colombian family businesses

Diaz L. (2015) The next generation: pathways for preparing and involving new owners in Colombian family businesses. Developing Next Generation Leaders for Transgenerational Entrepreneurial Family Enterprises (ISBN 978-1-78471-786-5) pp. 49-75. Edward Elgar Publishing

2015


La Gestión de lo Público: debates y dilemas

Diaz L, Forero C. (2014) La Gestión de lo Público: debates y dilemas. Ediciones Uniandes. (ISBN 978-958-695-956-8) Colombia.

2014


Enseñanzas éticas de las familias empresarias

Orozco L, Gonzalez G, Gonzalez A, Diaz L. (2013) Enseñanzas éticas de las familias empresarias. DEBATES IESA (ISSN 1316-1296) XVIII (-), pp. 18-22.

2013


El conocimiento: lo táctico en empresas de familia

Diaz L, Gonzalez G. (2012) El conocimiento: lo táctico en empresas de familia. Serie Monografías (ISSN 0121-7062) Colombia.

2012


The role of tacit knowledge in the identification of entrepreneurial opportunities: A qualitative analysis in the context of family businesses.

Gonzalez A, Gonzalez G, Diaz L. (2012) The role of tacit knowledge in the identification of entrepreneurial opportunities: A qualitative analysis in the context of family businesses.. Understanding Entrepreneurial Family Businesses In Uncertain Environments (ISBN 978-1849804653) pp. 203-236. Edward Elgar Publishing

2012


Situación de la Educación Preescolar, Básica, Media y Superior en Colombia

Diaz L, Fernandez I, Villa L, Mesa L. (2006) Situación de la Educación Preescolar, Básica, Media y Superior en Colombia. Gente Nueva Editorial. (ISBN 958024519) Colombia.

2006


Aprendizaje colaborativo: una experiencia desde las aulas universitarias

Diaz L. (2005) Aprendizaje colaborativo: una experiencia desde las aulas universitarias. Educación Y Educadores (ISSN 0123-1294) 8 (21), pp. 24-44.

2005